هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

مهران شاهین طبع در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد نظر کارشناسان مبنی  بر لزوم بردن صربستان و فرانسه در جام جهانی بسکتبال توضیح داد: بالاخره نتیجه بازی با فرانسه هم نشان می دهد که در شرایطی خاص امکان بردن این تیم بود. در مجموع ایران تیم بازنده ای در جام جهانی نبود، امکان بردن صربستان و فرانسه برایمان وجود داشت و در بازی با برزیل هم می توانستیم بهتر بازی کنیم اما تیم های مقابل به نوعی بازی را اداره کردند که موفق به برد در هیچ کدام از بازی ها نشدیم. 

تیم از پیش بازنده ای نبودیم 

وی با اشاره به برخی صحبت ها تاکید می کند: جنگندگی و کار بازیکنان ما و اعتقاد آنها بر مبنای بردن صربستان بود اما در زمین شرایط دیگری پیش می آید وگرنه ما مقابل هیچ کدام از حریفان خود به آن صورت از پیش بازنده وارد مسابقه نشدیم. باور ما این بود که برای انجام یک بازی منطقی وارد زمین می شویم. 

مربی تیم ملی ادامه داد: ما دنبال بازی های منطقی و سازماندهی شده بودیم، بازی هایی که احساسی و دیمی نباشد. در بازی با فرانسه، صربستان و اسپانیا هم تلاش کردیم در حملات خود سازماندهی شده عمل کنیم و کاری که از دستمان برمی آمد را انجام دادیم. معنی برخی حرف ها را در مورد روحیه تیم نمی فهمم، این که تیم با این احساس وارد زمین شود که حتما حریف را شکست می دهیم. اگر تیم به این شکل وارد بازی می شد که با اختلاف فاحشی شکست می خوردیم. 

برخی حرف ها دور از واقعیت است 

شاهین طبع گفت: اگر بدون منطق بازیکنان را به زمین می فرستادیم که هر کسی کار خود را انجام می داد در حالی که ما سعی کردیم از نظر فنی قوی باشیم. یکی از مشکلاتمان هم این بود که بازیکنان با توانایی از عهده برآمدن چنین بازی هایی در تیم ما تعداد کمی دارند. تیم ما کمتر به چنین حریفانی برخورد کرده است. وقتی از نزدیک این تیم ها را می بینید شرایط با قضاوت از دور فرق دارد. 

 


مربی تیم ملی اضافه کرد: نمی توان تنها به خاطر اینکه توقعات از تیم بالاتر است بگوییم همه را شکست می دهیم. این حرف که دور از واقعیت است. حریفان ما اسپانیا و فرانسه بودند که به دور یک چهارم رسیدند. اسپانیا که به راحتی و با استفاده از برخی بازیکنان روی نیمکت سنگال را شکست داد. بحث ما در مورد اینچئون هم این بود که اگر ما در آن بازی ها مدال می آوریم و برای بهترین بازی وارد جام جهانی می شویم.  

کدام عاقلی یک تورنمنت را نادیده می گیرد؟ 

وی با اشاره به دیر رسیدن برخی بازیکنان به تیم افزود: اوضاع به این شکل نبوده که برنامه ریزی برای جام جهانی نباشد. کدام آدم عاقلی چنین کاری می کند؟ ما در مجموع تنها برابر برزیل باید با کیفیت بیشتری بازی می کردیم وگرنه مصر که یکی از قوی ترین تیم های آفریقایی بود و مقابل این تیم خوب بازی کردیم. در بازی با فرانسه یکی از بهترین بازی های خود را انجام دادیم اما با چهار سوت داور و شرایط دیگر به آن نتیجه رسیدیم.  

شاهین طبع در نهایت مستقیما به برخی منتقدان رسید و اشاره کرد: کارهای فنی همیشه دست یک عده نیست. به خواست خدا شرایطی پیش می آید که روزی تمام دوستان وارد تیم ملی شوند، مسائل روحی و روانی تیم را تقویت کنند و برزیل را هم شکست دهند. به هر حال تیم ملی که میراث کسی نیست، این روز را هم می بینیم که چطور کنار زمین تیم را تقویت می کنند تا اسپانیا را شکست دهند.  

عرفان توقعات را برطرف نکرد 

شاهین طبع بحث آماده بودن فرید اصلانی قبل از جام جهانی را رد کرد و گفت: فرید تا ویلیام جونز هم کاملا آماده نشده بود و قابلیت بالا بردن کتف آسیب دیده خود را نداشت. ما حتی به آمدن وی اصرار داشتیم اما به هر حال با آسیب دیدگی مواجه شد و آرن داودی نیز از طرف دیگرآسیب دید. 

وی پرداخت کردن پول نساج پور را تایید کرد و گفت: این موضوع در اسلوونی پیش آمد. فدراسیون از ما پرسید اگر به طور 100 درصد به نساج پور نیاز دارید که پول را واریز کنیم؟ ما هم تا قبل از اسلوونی با نساج پور مدارا کردیم که در ترکیب قرار بگیرد اما در چند بازی از نظر فنی خوب کار نکرد. نظر بچیروویچ هم این بود که اگر عرفان قوی کار نکرده، آرمان زنگنه را در ترکیب بگذاریم تا 5 بازی سپری شود. متاسفانه در این میان سجاد مشایخی روزآخر اردوی اسلوونی آسیب دید. 

وی اضافه کرد: پول مورد نظر فیبا هم پرداخت شده بود و حتی فدراسیون به دنبال این بود که آیا امکان برگشت پول وجود دارد؟ وگرنه کدام فرد عاقلی تصمیم به حذف بازیکن می گیرد و بعد پول را پرداخت می کند؟  

عرفان قد کوتاهی هم داشت 

مربی تیم ملی در پاسخ به این موضوع که بودن نساج پور با هر شرایط فنی کمک بیشتری نسبت به بازیکنان برخی پست های دیگر نبود؟ با این موضوع موافقت می کند اما ادامه می دهد: عرفان و مهدی کامرانی از نظر شرایط قدی هم مقابل حریفان مشکل داشتند اما کامرانی با شرایط ویژه بازی خود با این موضوع کنار می آمد درحالی که عرفان با مشکل مواجه می شد در آن سطح بازیکنان پست های دیگر که آمدند هم بالاخره تیم را اداره کردند. 

تحت تاثیر فشار اذهان عمومی کار نمی کنیم 


بحث ارسلان کاظمی هم بعد از جام جهانی به یک داستان دیگر تبدیل شد که شاهین طبع در واکنش گفت: تیم ملی به این شکل نیست که عده ای از یک بازیکن خاص پشتیبانی کنند. کادرفنی تیم ملی هم وظیفه دارد که میان تیم همبستگی ایجاد کند و زیر بار فشار اذهان عمومی یک بازیکن را بزرگ نمی کند. ما در تیم ملی شرایط یکسانی برای همه ایجاد می کنیم که بازیکنان هم باید در قالب و چارچوب آن قرار بگیرند.  

وی اضافه کرد: قرار نیست بازیکنانی را که سالیان سال زحمت کشیده اند را از بین ببریم. باید همه از سرمربی گرفته تا کاپیتان و بازیکن در یک گروه بگنجند. من هم سال ها سرمربی بوده ام و بعد از 10 سال با این شرایط برای کمک به تیم آمده ام. با این وجود در برخی موارد وظیفه را به کاپیتان می سپارم که تیم را جمع کند و گاهی هم موضوعات را به سرمربی تیم واذار می کنم. غیر از این باشد هم سنگ روی سنگ بند نمی شود.  
 
ارسلان چارچوب را نپذیرفت 

شاهین طبع این قضایا را پیش پا افتاده می داند و در مورد ارسلان می گوید: توقعاتی که ارسلان دارد باید با کادرفنی تطبیق داشته باشد. نه می خواهم سیاسی صحبت کنم و نه کسی را برنجانم اما چارچوب را باید همه رعایت کنند. ارسلان این چارچوب را نپذیرفت. در صحبت هایی که خودش با بچیروویچ داشت برخی مسائل برایش قابل قبول نبود و به توافق نرسیدند.
  
بحث ارسلان کاظمی و بچیروویچ بر سر پست این بازیکن بوده است؟ شاهین طبع پاسخ می دهد: بچیروویچ در مورد ارسلان به نتیجه رسید که به پستی برود که زمان بازی بیشتر و کارایی در تیم داشته باشد اما برای ارسلان این موضوع قابل قبول نبود. ارسلان می تواند در 2 یا 3 پست بازی کند. وقتی در یک پست اوشین هم بود در پست دیگری می توانستیم از او استفاده کنیم. ضمن اینکه تصمیم به کنار گذاشتن یک بازیکن هم یک طرفه نیست و مربی و بازیکن ابتدا با هم صحبت می کنند. جایی که عقاید مشترک نیست، تصمیم به حذف گرفته می شود. ارسلان و بچیروویچ هم در یک جلسه خصوصی حرفهای خود را زدند و به این نتیجه رسیدند.  

آخرین بحث در مورد تیم ملی هم عملکرد ضعیف برخی بازیکنان از جمله جانشینان حامد حدادی بود که شاهین طبع توضیح داد: این چند بازیکن با توجه به فیزیکی و سرعتی بودن بازیکنان روبرویی در کنار برتری آنها از نظر مهارت های بسکتبال شرایط خوبی در بازی ها نداشتند. آنها در آسیا شرایط بهتری داشتند اما زمان جام جهانی در جایی که باید بچیروویچ از آنها استفاده می کرد، جوابگو نبودند و باید در سرعت و تمام کنندگی بهتر عمل کنند. تمام این ها هم نیاز به پشتوانه تیم را با شرکت در مسابقات هم پایه جام جهانی نشان می دهد تا در آینده با برنامه ریزی و پشتوانه سازی بهتر با این کشورها روبرو شویم.




برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ دو شنبه 17 شهريور 1393 ] [ 21:14 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 165
بازدید کل : 178610
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar